Julbrev 2022

06.12.2022 kl. 22:46
Bästa medlem i Svenska Kvinnoförbundets Helsingforsavdelning

Idag den 6 december firar vårt Finland 105 år som ett självständigt land. Vi lever i en komplicerad stormaktspolitik där fredsfrågor berör allt mer. Historisk medvetenhet gör oss lyhörda på en dag som denna. Vår vetskap om krisberedskap och vår förståelse för hur samhället fungerar ger oss säkerhet.

Jag önskar dig, bästa medlem, en trevlig självständighetsdag!

På den politiska arenan är riksdagsvalet 2023 i fokus vilket medför att tidtabellen för Svenska Kvinnoförbundets årsmöte tidigareläggs till februari. Som vår medlem är du välkommen att påverka; nätverka med våra samarbetspartner, representera som politiskt ombud och textproducera i alternativa genrer på våra mediekanaler. Nämnvärt är att vårt initiativtagande till att stärka kvinnors deltagande i försvaret och inom beredskapen uppkom i form av en motion. Som vår medlem har du motionsrätt till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte.

Svenska Kvinnoförbundet i Helsingfors r.f. firar sitt 115-årsjubileum onsdagen den 25 januari 2023. Om detta kunde du läsa i mitt sommarbrev. Som medlem i den äldsta av Svenska Kvinnoförbundets lokalavdelningar, är du självskriven gäst. För inbjudningar till våra evenemang används kontaktuppgifterna i medlemsregistret. Vänligen informera oss om eventuella adressförändringar eller ifall fakturan för årets medlemsavgift av den anledningen har förkommit.

Det lackar mot jul och detta verksamhetsår går samtidigt mot sitt slut. Jag har glädjen att få presentera vår nya medarbetare Ina Petersen-Dyggve. Ina är anställd som föreningskoordinator och henne når du på föreningens telefonnummer 050 542 22 03.

Väl mött på jubiléet som kommer att bli en av första höjdpunkterna under det inkommande verksamhetsåret.

Med önskan om en stämningsfull adventstid!

Gun-Britt Karlsson

Ordförande för Svenska Kvinnoförbundets Helsingforsavdelning r.f.

E-post: gbgmkarlsson@gmail.com