Föreningen har en ny ordförande

10.04.2022 kl. 18:34
Gun-Britt Karlsson vald till ny styrelseordförande!

Helsingforsavdelningen höll 10.3 sitt årsmöte och valde ny styrelse och styrelseordförande. Marina Nygård har fungerat som ordförande sedan 2018 och ger nu över ordförandeklubban till Gun-Britt Karlsson, i styrelsen sedan 2020.

Föreningen beslöt också att under verksamhetsåret ha utveckling och strategi som tyngdpunktsområden, med syfte att säkerställa en livskraftig förening som kan stödja sina politiker vid kommande val och arbeta för jämställdhetsfrågor i Helsingfors.

Som en del av detta arbete kommer föreningen att anställa en föreningskoordinator på deltid.

”Föreningen har planer på att detta verksamhetsår utföra ett strategiarbete och anställa en koordinator för att utveckla verksamheten. Det är med glädje som jag i det här skedet ger över ordförandeklubban till nya krafter”, säger Nygård som fortsätter som styrelsemedlem i föreningen ett år till.

“Jag är tacksam för förtroendet att i egenskap av ordförande fortsätta det målmedvetna arbetet för jämställdhetsfrågor. I kölvattnet av pandemin kan vi med tillförsikt initiera till engagemang med sakkunskap för våra medlemmar. På den politiska arenan behövs vår flerstämmighet även post-corona”, understryker Karlsson.

Styrelsen år 2022 består av:

Gun-Britt Karlsson (ordförande)

Iina Lappalainen

Cecilia Ehrnrooth

Heidi Johansson Matikainen

Marina Nygård

Gunilla Karlsson Weckman

Emilie Jäntti

Carolina Wendelin

På bilden den nyvalda ordföranden Gun-Britt Karlsson och avgående ordförande Marina Nygård.